본문 바로가기
영어/오늘의 패턴

내가 그거 찜했어. I called dibs on it.

by 원어민 2024. 5. 15.

오늘의 패턴 dibs on A를 찜하다

내가 그거 찜했어.

I called dibs on it.

 

로사가 그를 찜했어.

Rosa called dibs on him.

 

벤은 회의할 때 과묵한 편이라서 제가 항상 그의 옆자리를 찜하죠.

I always call/get dibs on sitting next to Ben because he is quiet during the meeting.

 

내가 돌리는 거 찜했어.

I got dibs on spinning it.

 

그거 정확히 내가 엘리엇을 찜했어.

It's exactly like that, Dibs on Elliott.

 

제가 그 아름다운 웨딩드레스를 찜했어요.

I called dibs on the beautiful wedding dress.

 

저와 제 동생이 앞자리를 찜했죠.

My brother and I called dibs on the front seat.

 

내가 해변 별장에 있는 큰 방을 찜했어.

I called dibs on a big room at the beach house.

 

제가 새 사무실의 큰 책상을 찜해도 될까요?

Can I get dibs on a big desk at the new office, please?

 

여행할 때 어떤 좌석을 찜할건가요?

When traveling  what seat would you call dibs on?

 

당신은  어떤 타입의 판매나 할인을 가장 먼저 찜하기를 원하나요? 

What type of sale or discount would you want first dibs on?

 

벤은 회의할 때 과묵한 편이라서 제가 항상 그의 옆자리를 찜하죠.

I call dibs on sitting next to Ben because he is quiet during the meeting. 

오늘의 단어 모음

창가쪽 좌석 window seat

통로쪽 좌석 aisle seat

아늑한 cozy

일반석 economy class

고급의 premium

궁금하다 wonder

기관 institute

방출 release

필요하다 require

생기를 되찾게 하다 refresh

 

 

댓글