본문 바로가기
영어/오늘의 한영훈련

농구경기

by 원어민 2023. 10. 21.

Q. Have you ever been to a basketball game?

네, 한 번은 농구 경기를 봤어요. 그러나 한 번 뿐이에요. 제 전 남자친구가 저를 농구 경기에 데려갔었어요. 그는 큰 농구 팬이었어요. 그와 달리 나는 룰을 모르고 그 정도로 관심이 없었어요. 그래서 경기 동안에는 거기서 맥주를 많이 마셨어요. 그것이 제가 농구 경기를 보는 마지막 추억이에요. 대신에, 나는 프리미어 리그 (EPL)의 축구 경기를 정말 좋아해요. 한국인이 손흥민을 좋아하는 것처럼, 나도 정말로 그를 좋아해요. 그래서 게임이 늦게 방송되어도 항상 시청해요. 나에게는 게임이 얼마나 늦든 상관없어요.

Yes, I've been to a basketball game before. Just once. My ex-boyfriend brought me to a basketball game. He was a big fan of it. Unlike him, I didn't know the rules and I was not that interested in it. So, throughout the game, I just drank beers a lot there. It was my last memory of watching basketball games. Instead, I am really into watching football games EPL. As any Korean loves Son, I do really love him. So, I always watch it even if the games air late. For me, it doesn't matter how late the game is. 

 

내 남편은 나의 모든 전화와 문자에 답을 해요. 그와 반대로 나는 전화를 잘 받지 않는 사람이에요. 귀찮으면 전화가 울려도, 신경쓰지 않아요.

My husband answers every single my calls and texts. On the contrary, I'm the type of person who doesn't answer calls. I feel lazy, my phone may ring but I don't pay any attention to it. 

 

나 뒤에 있는 젊은 여자가 경적을 울렸고 욕을 내게 했어요. 왜냐면 내가 주문한다고 시간이 많이 걸렸거든요. 우리는 앞으로 이동했고, 그녀는 창문 밖으로 몸을 내밀며 나에게 손을 흔들었어요. 그녀는 대기 줄의 끝으로 돌아가야 했어요. 우리는 오랫동안 있었어요.

The young lady behind me leaned on her horn and started mouthing some ugly things. Because I was taking too long to place my order. We moved up and she leaned out of her window and waved at me. She has to go back to the end of the queue. We've been around for a long time. 

 

2년 전에 교통사고를 당했어. 다행히 난 살아남았지만, 내 차는 완전 파손되었어. 그런 일이 있고나서부터, 난 핸들을 잡으면 땀이 엄청 나, 그래서 나 출근을 버스로 해. 

I had a car accident a few years ago. Fortunately, I was fine. but my car was broken all. My car was badly damaged. Afterward, I sweat a lot when I hold the steering wheel. So, I started commuting to work by bus.

Q. Do you think pranks are inherently bad?

I don't think pranks are inherently bad. Depending on the severity, they can be. I remember watching a shocking video where two women were standing on the top of a bridge. One of them attempted to jump into the river below. But she was not ready yet. Out of the blue, another girl pushed her without saying a word, causing her to fall unprepared. As a result, she fell into a coma and her friend ended up in jail.

나는 장난이 본질적으로 나쁜 것은 아니라고 생각해요. 정도에 따라 다를 수 있어요. 나는 충격적인 비디오를 본 적이 있는데, 거기에는 두 여자가 다리 위에 서 있었어요. 그 중 한 명이 강 밑으로 뛰어들려고 시도했어요. 그런데 아직 준비가 되지 않았어요. 갑자기 다른 여자가 말 없이 밀어내서, 그녀는 준비되지 않은 채로 떨어졌어요. 그 결과, 그녀는 혼수 상태에 빠지고 친구는 감옥에 갇혔어요

댓글